Rood, groen en blauw.

De drie primaire kleuren waar alle andere kleuren uit voortkomen. De kleurmenging die de basis vormt voor beeldschermen. De oorsprong van onze naam: RGB Media.

Achter deze kleurrijke naam gaan twee personen schuil: Marcel Hermans en Weit Hoogeveen. Beiden volgden we de kunstopleiding aan de Academie voor Beeldende Kunst in Maastricht, aangevuld met een 2-jarige studie in de audiovisuele werkplaats van de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Na een start in de kunstensector, zijn wij ons steeds meer gaan toeleggen op vormgeving en dienstverlening aan het bedrijfsleven, organisaties en overheden. Zo hebben wij gedurende langere tijd geparticipeerd in de vervaardiging van programma’s en commercials voor de regionale Limburgse tv-zender L1. De ervaring als vormgevers en kennis van audiovisuele mogelijkheden is onze sterke troef.

Uiteindelijk is vanuit onze samenwerking besloten de krachten te bundelen in een bedrijf: RGB Media. De afgelopen 10 jaar is dit een stabiele vorm gebleken, waarin wij onze individuele en gezamenlijke activiteiten, met aanvulling vanuit een breed netwerk freelancers en zzp’ers, hebben ondergebracht.

Naast de reguliere videoproducties voor schermen en web heeft RGB-Media in de afgelopen jaren ook diverse events ondersteund met Multiscreen presentaties. Dit vanuit de behoefte van de klant om diverse media te combineren. Maar vooral vanuit onze visie dat de manier van presenteren van een filmpje net zo belangrijk is dan het leveren van een inhoudelijk goed filmpje alleen. Het blijft onze uitdaging om de inhoud van een boodschap in een perfect passende vorm te gieten, waardoor deze nóg beter tot zijn recht komt. Het presenteren van een video voor een zaal is niet te vergelijken met het kijken van een video op een website. Om die reden denken we ook graag mee met de opdrachtgevers: van het concept tot en met de uitwerking van de totale presentatie.

Opdrachtgevers
  • Vodafone Nederland
  • Degussa
  • Maison van den Boer
  • Solo Protect
  • Mogema
  • Rabobank
  • L1 Limburg
  • TEFAF Maastricht
  • PAN Amsterdam
  • Provincie Limburg
  • Gilde Opleidingen
  • Mosa Maastricht
  • Ondernemersorganisatie
         Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB)
  • Bonnefantenmuseum Maastricht
  • ZON Fruit and Vegetables / Fresh Park Venlo
  • ARC Nederland / Interreg Nieuwsbrief
  • Zuiderlicht
  • Bernard de Grunne Tribal Art
  • BRAFA Artfair Brussel
  • Kunst op straat
  • Greenport Venlo
  • UMC+ Maastricht
  • LIOF

Ons team

Marcel Hermans

Marcel verzorgt het productionele gedeelte van RGB-Media; het contact met klanten, de planning en organisatie. Meedenken, de essentie van een opdracht proberen te herleiden, het omzetten naar een goed verhaal en vervolgens hier een creatieve uitwerking aan geven is de prikkel bij elke opdracht. Dit stopt niet bij de videoproductie zelf maar ook bij de presentatie daarvan.

Weit Hoogeveen

Ooit voor het slapen gaan een fantastisch idee gehad dat de volgende morgen toch niet zo goed bleek te zijn? Een goed product begint bij de formulering van een opdracht. Vervolgens gaan wij aan de slag met de uitvoering waarin we de opdracht stelling koppelen aan onze kennis van media. In het hoofd lijken alle ideeën van goud. Hoe zien ze eruit als ze uiteindelijk voor u op tafel liggen? In de uitvoering krijgt het idee vorm. Des te belangrijk is de keuze voor de vormgeving!

Claudia de Leeuw

Claudia is televisie-journalist. Met haar jarenlange ervaring bij zowel landelijke als regionale nieuwszenders, weet ze snel tot de kern van zaken door te dringen. Door haar open mind en inlevingsvermogen is Claudia voor verschillende tekstproducties, interviews en redactionele klussen in te zetten.

Lars Henderiks

Lars is onze duizendpoot. Daar waar nodig is hij camera-assistent, cameraman of geluidsman. Maar daarnaast monteert hij ook met het grootste gemak items en verzorgt hierbij de audio-nabewerking.